VULNERABILITIES DIAGNOSIS OF TEACHERS OF A SCHOOL OF NURSING: THE INFLUENCE OF CONTEXT

VULNERABILITIES DIAGNOSIS OF TEACHERS OF A SCHOOL OF NURSING: THE INFLUENCE OF CONTEXT
QR Code

VULNERABILITIES DIAGNOSIS OF TEACHERS OF A SCHOOL OF NURSING: THE INFLUENCE OF CONTEXT

O estudo compreende um relato de experiência dos acadêmicos do curso de graduação em Enfermagem, que se depararam com o desafio de diagnosticar as vulnerabilidades de um grupo de docentes relacionando o contexto em que este grupo está inserido, bem como as instalações desta Escola de Enfermagem e in...

Full abstract

Saved in:
Translated title: Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context
Journal Title: Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online
Main Author: Raíla Souza Santos
Other Authors: Danielle Copello Vaz;
Davi Silveira Barroso Alves;
Florence Romijn Tocantins;
Mônica Alves Vianna;
Thiago Luiz Nogueira Silva
Language: Portuguese
Get full text: http://www.seer.unirio.br/index.php/cuidadofundamental/article/view/502
Resource type: Journal article
Source: Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online; Vol 2, No 2 (Year 2010).
DOI: http://dx.doi.org/10.9789/2175-5361.2010.v2i2.%p
Publisher: Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro
Usage rights: Reconocimiento - NoComercial - SinObraDerivada (by-nc-nd)
Subjects: Applied Sciences --> Nursing
Abstract: O estudo compreende um relato de experiência dos acadêmicos do curso de graduação em Enfermagem, que se depararam com o desafio de diagnosticar as vulnerabilidades de um grupo de docentes relacionando o contexto em que este grupo está inserido, bem como as instalações desta Escola de Enfermagem e informações sobre estilo de vida. OBJETIVO: Relatar a experiência de um grupo de acadêmicos de Identificar as vulnerabilidades dos docentes de sua própria Instituição de Ensino e propor ações para minimizá-las. MÉTODOS: Trata-se de um estudo de relato de experiência. RESULTADOS: Foram levantados treze diagnósticos de vulnerabilidades para este grupo e proposto ações político-administrativas e de Enfermagem a fim de reverter as vulnerabilidades encontradas. CONCLUSÃO: A identificação das vulnerabilidades influi diretamente no planejamento de ações de Enfermagem que as minimizam, tendo como ponto de partida de intervenção os determinantes e condicionantes que compõem a saúde das docentes de Enfermagem.
Translated abstract: The study includes an account of the academic experience of undergraduate nursing, have been faced with the challenge of diagnosing the vulnerabilities of a group of teachers relating the context in which this group is inserted, and the facilities of the School of Nursing and information about lifestyle. OBJECTIVE: To report the experience of a group of scholars to identify the vulnerabilities of their own teachers education institution and propose actions to minimize them. METHODS: This is a study of an experience. RESULTS: We collected thirteen diagnosis of vulnerabilities to this group and proposed actions political-administrative and nursing in order to reverse the vulnerabilities found. CONCLUSION: The identification of vulnerabilities directly influence the planning of nursing actions that minimize, taking as a starting point for action the causes and factors that make up the teachers' health nursing.