Arete as Exercice of Excellence and as Telos in Husserl's Ethics

Arete as Exercice of Excellence and as Telos in Husserl's Ethics

This study approaches arete as excellence( W. Jaeger). lt understands Husserlian thought as a monadology in which a dynamic dwells: that of the telos that leads to the fulfillment ofends submitted to " the absolute ought". The development of this investigation is carried out within the framework of...

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Título traducido: Areté como ejercicio de excelencia y como telas en la ética de Husserl
Título de la revista: Areté (Lima)
Autor: Julia Valentina lribame
Idioma: No especificado
Enlace del documento: http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/5765
Tipo de recurso: Documento de revista
Fuente: Areté (Lima); Vol 11, No 1-2 (Año 1999).
Entidad editora: Pontificia Universidad Católica del Perú
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Materias: Ciencias Sociales y Humanidades --> Historia y Filosofía de la Ciencia
Ciencias Sociales y Humanidades --> Humanidades
Ciencias Sociales y Humanidades --> Filosofía
Resumen: This study approaches arete as excellence( W. Jaeger). lt understands Husserlian thought as a monadology in which a dynamic dwells: that of the telos that leads to the fulfillment ofends submitted to " the absolute ought". The development of this investigation is carried out within the framework of the moral person's genesis and its intersubjective connections. The question of life's meaning and its relation to ethics are manifested in their teleological orientation. Existential considerations, the analyses of "position takings" and the meaning of the ethical reductionare the starting-points of this investigation on Husserl's theory of theperson. The divine entelechy ends up being the moral person's telos.
Resumen traducido: Este estudio asume la interpretación de areté como excelencia (W. Jaeger). Entendido el pensamiento husserliana como monadología se reconoce ésta como habitada por una dinámica: la del retos que conduce al cumplimiento de fines sometidos a lo absolutamente debido". El desarrollo de la investigación toma como marco de referencia la génesis de la persona moral y su entrelazamiento intersubjetiva. La cuestión del sentido de la vida y su relación con la ética se hacen manifiestos en su orientación teleológica. Se investiga la teoría husserliana de la persona a partir de consideraciones existenciales, del análisis de las " tomas de posición" y del sentido de la reducción ética. La entelequia divina resulta aquí telos de la persona moral.